فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: انتخابات نماد اتحاد ملی است ایران ۱۱ شخص آمریکایی را تحریم کرد اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نگاهی به خواسته‌های چهره‌های سیاسی از رئیس جمهور منتخب

  • کد خبر: ۷۱۳۹۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
نگاهی به خواسته‌های چهره‌های سیاسی از رئیس جمهور منتخب
با مشخص شدن سکان دار دستگاه اجرایی کشور برای چهار سال آینده، بسیاری از چهره‌ها گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف در ساعات گذشته به طرح دیدگاه‌های خود درباره دولت آینده پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با مشخص شدن سکان دار دستگاه اجرایی کشور برای چهار سال آینده، بسیاری از چهره‌ها گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مختلف در ساعات گذشته به طرح دیدگاه‌های خود درباره دولت آینده پرداختند. برخی از آنان از منتخب مردم انتظار دارند که رئیس جمهور همه مردم باشد و دولت فراگیر ملی با حضور همه نخبگان و متخصصان فارغ از صف بندی‌های سیاسی مرسوم را تشکیل دهد و برخی دیگر خواستار پیگیری مؤلفه‌های خاص گفتمانی کاندیدای پیروز در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. اگرچه برای اینکه بدانیم کدام یک از این انتظارات برآورده خواهد شد باید منتظر روز‌های آینده باشیم، چه شعار‌های انتخاباتی آیت ا... سیدابراهیم رئیسی و چه بیانیه رسمی وی پس از پیروزی در انتخابات، راهنمای ما در چشم انداز دولت اوست.

 

 

انتظارات اصولگرایان؛ از اتکا به توانمندی داخلی تا مشارکت مردم در مدیریت کشور

محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا، درباره انتظارات از منتخب مردم به «برنا»، گفت: سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی، انتظار مردم از مسئولان منتخب است؛ البته با توجه به مشکلات، تحریم‌ها و مؤلفه‌های دیگر، کاری سخت، اما جای امیدواری است. باید قدم‌هایی برداشته شود که چراغ امید برای بهبود وضعیت اقتصادی روشن شود.

 

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، نیز در این باره به «برنا» گفت: انتظار مردم این است که با حل مشکلات اقتصادی و رفع دغدغه‌های معیشتی، بهبود وضعیت کسب و کار و همچنین خنثی کردن تحریم‌های دشمن و بازگشت به عزت پاسپورت آن‌ها و بازگشت به ارزش پول ملی، یک تغییر و دگرگونی جدی در وضعیت اقتصادی و مدیریت کشور پدید بیاید. آن‌ها انتظار دارند اعتمادی که نسبت به دولتمردان از دست داده بودند، دوباره برگردد و دولت و ملت آینده بتوانند با هم افزایی بر همه مشکلاتی که روی نظام و انقلاب است، غلبه پیدا کنند. دولت آینده، باید در امور مدیریت کشور مردم را سهیم کند و خود را نوکر مردم بداند.

 

با مردم و همراه مردم باشد و پشت میز ننشیند و از آنجا امور را اداره نکند. با حضور بین مردم و شنیدن مشکلات مردم در واقع کمبود‌ها و کاستی‌های آن‌ها را بیشتر لمس و در جهت رفع آن‌ها کوشش کند.
همچنین ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، درباره وظیفه رئیس جمهور منتخب در برابر آرای خاموش، به «خبرآنلاین» گفت: رؤسای جمهور موظف هستند به آن کسانی که به هر دلیل در انتخابات شرکت نکردند یا شرکت کرده اند و به ایشان رأی نداده اند توجه کنند.

 

در این انتخابات تعداد این دسته افراد، زیاد بوده است و آقای رئیسی موظف هستند که به این افراد که یا مشارکت نکرده یا مشارکت کرده اند منتهی به ایشان رأی نداده اند توجه کنند. این یک وظیفه است، اگرچه در دوران رؤسای جمهور قبلی به این وظیفه مطلقا توجه نشده بود. معمولا رؤسای جمهور بعد از اینکه با هر تعداد رأیی رئیس جمهور می‌شوند، فقط به آن مردمی که به آن‌ها رأی داده اند، توجه می‌کنند، در حالی که این کار غلط است، چون این فرد رئیس جمهور می‌شود، نه رئیس آن کسانی که به ایشان رأی داده اند. رئیس جمهور یعنی رئیس همه مردم و همه آحاد مردم.


انتظارات اصلاح طلبان؛ از «گفت وگوی ملی» تا «رفیق جمهور»

احمد مازنی، فعال سیاسی اصلاح طلب، نیز درباره انتظارات از دولت آیت ا... رئیسی به «برنا» گفت: اولویت اول دولت مسائلی است که آقای رئیسی، خود در برنامه هایشان اعلام کرده اند. طبعا مجلس هم باید با ایشان همکاری کند و این هماهنگی فکری و هماهنگی در جهت گیری‌ها در قوه مقننه و مجریه می‌تواند مؤثر باشد و انتظار می‌رود دیگر از این دست ناهماهنگی‌ها وجود نداشته باشد و بحث «من می‌خواستم و نشد» وجود نداشته باشد. از این یکدستی که بین قوا وجود دارد، انتظار می‌رود در جهت حل مشکلات مردم و تأمین نیاز‌های معیشتی مردم استفاده شود.

 

وی افزود: توصیه من این است که آقای رئیسی از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند. این نکته در شعار‌های ایشان هم بود و اعلام کردند که برخوردی فراجناحی دارند و بر اساس شایستگی‌ها از گروه‌های مختلف استفاده خواهند کرد. رئیس جمهور منتخب باید در سطح کلان با تعامل با جریان‌های مختلف سیاسی و نحله‌های گوناگون فکری کشور، بحث گفت وگوی ملی را در اولویت‌های خود قرار بدهد تا در ابعاد مختلف، چه در ساختار اداری کشور و روابط بین الملل و چه مسائل مربوط به اجرای کامل قانون اساسی و دغدغه‌های گروه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی، با رسیدن به اجماع و تفاهم، مشکلات موجود حل شود و دیگر به دلیل ناهماهنگی و نبود تفاهم بین گروه‌های مختلف، مشکلی متوجه کشور و نظام نشود.

 

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تایباد در مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب، در توئیتی با اشاره به پیروزی آیت ا... رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، با استفاده از سه هشتگ «کار درست»، «رئیسی» و «انتخابات۱۴۰۰» نوشت: تجربه ثابت کرده است کشور بیش از «رئیس جمهور» به «رفیق جمهور» نیاز دارد. اصولگرایان فرصت خوبی برای احیای این رفاقت با «همه مردم» دارند، صرف نظر از جناح و طیف و مذهب و گرایش... ‏خدا کند قدر بدانند.


انتظارات میانه روها؛ از وفای به عهد تا مراقبت از نفوذی‌های منفعت طلب

علی عسکری، چهره سیاسی اعتدالی و میانه رو، نیز با یادداشتی در «خبرآنلاین» با اشاره به ضروریات دولت آینده نوشت: منتخب ملت می‌داند که جاده محبت دو طرفه است. مردم به عهد و محبت شان به شکل زیبا و صادقانه وفا کردند و اینک نوبت وفای به عهد منتخب ملت است و لازم است همچنان که وعده داده، دولتش در حرف و عمل نهضت خدمت به ایرانیان عزیز را برعهده گرفته و دولت کار و خدمت را بنیان نماید. چنین وفای به عهد و رسالت خطیری ایجاب می‌کند در اسرع وقت بانک اطلاعات نیروی انسانی تشکیل داده و بیش از هر زمان دیگر مواظب نفوذی‌ها باشد؛ نفوذی‌هایی که حقشان را در هر دولتی برای خود محفوظ دانسته و روابط ناسالم، قانون گریز و فساد انگیزشان بسترساز فساد و سوء استفاده در دولت‌ها بوده و هست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->